Venskabs menigheder

Greetings from Konso,Etiopia

We are doing very fine in the Lord our dearest sisters. Last week we have been in Konso for the mourning of Berhane’s cousin (father’s brother’s son). He is 8 years old and has been sick for the last two years. The sad side is that the child’s parents are not Christians and he has not been baptized. Though Christian faith came to Konso for the last 60 years there are a lots of people who follow traditional belies and sacrifice for the evil spirits. The village has been Christianized some 35 years back but this time most of the people have turned their back to Christian faith. So sad.


https://www.africanworldheritagesites.org/assets/images/konso-map.jpg

Here in our area it is rainy season. Farmers are busy with their farm work. Some sow some are ready for harvest and some are at the middle time waiting for their crop to ripe soon. Everything is green and beautiful to see. But this part of the year is difficult for field work because roads in some of the village get bad because of the rain and vehicles couldn’t ride safely. Mostly we stay in office and be busy with paper works. The Lord is wise and good in arranging this all for the benefit of us.

 

I have prayer requests for you. As a Bible translation coordinator for my synod I am responsible to find personnel for the translation projects. For the coming year 2016 we are planning to start the Bible translation in one of the pastoralist languages called Hammer. But there is no expatriate missionary personnel who can be advisor for the project. I am making communication with some of the synod partners but no satisfactory response. Please pray for this issue.

 

Lastly please continue praying for my health as I am planning to resume my studies in this July. I have dropped it because of the illness but I am planning to continue in this semester. I hope His care.

Thank so much and greetings by 2Thess. 2:16,17.

Yours in Christ,

Berhane and Berhanu

 

Bulgarien

Glimt fra NVMs  venskabsmenighed i Bansko, Bulgarien.

I denne bygning holdt Bulgariens ældste evangeliske menighed, deres første gudstjenester:

Vores venskabsmenigheds nuværende kirkebygning i byen Bansko i det sydlige Bulgarien:


Glimt fra et ungdomsmøde i Bansko:




Gudstjeneste i Bansko evangeliske kirke.




Nadver:




Tæppevask – med rindende vand fra bjergene:


Etiopien 

Nordsjællands Valgmenigheds venskabsmenighed i Etiopien
Nordsjællands valgmenighed (NVM) har udover den evangeliske menighed i Bansko, Bulgarien, venskabsmenighed i Konso i det sydvestlige Etiopien. Berhanu og hans hustru, Berhane besøgte i  2011 NVM og senere har menighedens formand Albert Nielsen været i Etiopien og besøgt forskellige menigheder i området. 
Her er et par glimt fra Berhane og Berhanus besøg i NVM i 2011:
 
 
 
 

 
Her er et lille uddrag fra breve, som vi har modtaget fra Berhanu, Etiopien: ( billederne er alle fra Konso, Etiopien)
 

Påskehilsen fra Etiopien Maj 2013

I dag – den 5. maj- fejrer etiopiere Herren Jesu Kristi opstandelse fra de døde. Den største begivenhed i menneskehedens historie. 
Jeg er her i Nairobi, Kenya. Efter vi er blevet gift med hinanden, er det kun anden gang, at jeg ikke er sammen med Berhane og fejrer påske. Hun er sammen med den lille pige derhjemme ( som bor hos os) og selvfølgelig også sammen med vores gode kristne naboer. 
Her i Nairobi er vi fem etiopiere, som er med på en workshop, og vi har haft en vidunderlig tid sammen, hvor vi har bedt, læst og været sammen om Guds kærlighed og det fantastiske, som hans opstandelse betyder for hver enkelt af os. Det har været så forunderligt, at tænke på, at Jesu opstandelse er for mig. Vidunderligt at tænke på at døden er vejen til sejr. Uden død er der ingen opstandelse. Kristus døde og vandt livet for os, så at vi ikke skal dø men have evigt liv. Halleluja!!!! 
”For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. Og når dette forgængelige har iklædt sig uforgængelighed, og dette dødelige iklædt sig udødelighed, da vil det ord, der er skrevet, være opfyldt: Døden er opslugt og besejret”. 1. Kor. Kap. 15 v. 53-54
Hvor vidunderligt – vores liv er sammen med vores Herre Jesus Kristus i Himmelen gennem hans død og opstandelse. Må Hans navn være æret nu og for evigt. Amen!!!
De varmeste påskehilsener og kærlighed til vores brødre og søstre i Melby
Berhane og Berhanu
 

https://www.ancorpiu.com/wp-content/uploads/konso20070214_wb006.jpghttps://www.ancorpiu.com/wp-content/uploads/konso20070214_wb018.jpg
 

Julehilsen fra Konso, Etiopien Julen 2013

Kære brødre og søstre i Herren,
I julen ved vi, at vi fejrer Herrens fødselsdag. Herren, som skabte himmel og jord, og som kom ind i denne verden for at kalde os fra denne verdens dybeste mørke ind i hans vidunderlige lys i hans evige hjem. 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZz7_RHR-qOHY66nP2_biPlqGLY85NG6TgrB3pJmqVEhoHB8ld
 Julen minder os om hans grænseløse kærlighed til menneskeslægten. Emmanuel er hans navn. Hvilken dyrebar fødselsdagsgave har vi ikke i vores hænder i denne Herre (Emmanuel) Læs venligst fra Romerbrevet kap. 12 vers 1, hvad Herren Jesus venter af hans elskede: 
” Så formaner jeg jer, brødre, ved Guds barmhjertighed, til at bringe jeres legemer som et levende og helligt offer, der er Gud til behag- det skal være jeres åndelige gudstjeneste. ” 
Lad dette være vores levende fødselsdagsgave til Herren i år 2013. Må den Hellige Ånd fylde os med lydighedens ånd til at leve for ham. 
Ønsker jer en glædelig og velsignet julefejring;
Jeres i vores fælles tro, 
 
Berhanu og Berhane
Arba Minch, Etiopien

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTi-twJDPmgov7TJQMkZi-WJUAD-elJvENUO_vH96l9e-mXemrWwA

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuqW_5RtHyI1PHmRlsxeAw7wufwn5paOFg5dC_RyQ8fg6vew7kIA
 
 

14. oktober 2014

Hvor var det godt at høre fra jer igen. Ja, Herren Jesus har åbnet en dør til himlen til vort evige hjem gennem hans søn, Jesu Kristi blod, hvor der ikke mere er grænser og afstande mellem os, mellem hudfarve, race, rang osv. Det er det, som har gjort os til ÉT I ÅNDEN, og vi begynder at opleve det allerede her. 
https://www.fotoagent.dk/single_picture/10662/25/large/IMG_1938_korr2Joachim_S._Jacobse__Large_(1).jpg
Hvor er det vidunderligt!
Giv venligst vores varmeste kærlighed og omfavnelser til vores kære søstre og brødre i Melby også til bibelaftenen i aften. 
Tusind tak for jeres forbøn for os. I er altid i vores bønner. 
Varmeste kærlighed og omfavnelser fra
Berhane og Berhanu – Forenet I HAM! 
 

https://dem-dk.onlinedonation.dk/upload/images/onlinedonation/fundraising_full/11/29611.jpg

Hilsen fra Etiopien
6. Juni 2013
 Vi beder om, at I har det godt. Sidste søndags tekst for vores kirke var Mattæus kap. 7 vers 24 om de kloge og de dumme arbejdere. Jeg prædikede i vores kirke i Arba Minch, hvor mere end 1500 mennesker samles hver søndag. Jeg understregede, at 
”Jesu kærlighed og nåde er det eneste urokkelige fundament for vores frelse. Derfor lad os stole på dette urokkelige fundament (Jesus Kristus) og komme nærmere til ham ved at adlyde hans ord. Han er vor frelse!! 
To mænd kom til tro på Kristus og fik ham som deres personlige frelser. Gudstjenesten blev efterfulgt af nadver. Det var sådan en vidunderlig dag.
Vores kirke i Konso er ved godt mod. Jeg mødtes med alle pastorerne fra Konso kirke til præstekonferensen arrangeret af kirkens hovedkontor. Jeg mødte også lederne af Konso kirke personligt i Arba Minch for to dage siden, og de rapporterede til mig, at arbejdet i kirken i området går godt – undtagen det at vi mangler regn.
I begyndelsen af dette år havde vi meget god regn i vores område men det standsede på det tidspunkt, hvor planterne behøver det. Nu er planterne næsten tørret ud pga. mangel på vand. Der er frygt for sult i vores område, hvis det ikke regner i denne uge. Dette er særligt et problem i vores område, fordi Konso er totalt afhængig af regnskyl. Bed venligst for regn i vores område.
Varmeste hilsener til alle vores søstre og brødre i Nordsjællands Valgmenighed. Vores hjerter er altid hos jer, siden vi mødtes for to år siden. 
 
Må Herren velsigne jer alle 
Berhane og Berhanu